نمایشگاه هفته ی پژوهش در دانشگاه سیستان و بلوچستان

نمایشگاه هفته ی پژوهش در دانشگاه سیستان و بلوچستان

به مناسبت هفته ی پژوهش نمایشگاه دست آوردهای پژوهشی ادارات و نهادهای مختلف از شنبه ۱۴تا چهارشنبه ۱۸آذرماه در سالن نمایشگاهی دانشگاه سیستان وبلوچستان، به میزبانی این دانشگاه تشکیل شد. بنا به دعوت، بنیاد علمی فیزیک و زندگی هم در این نمایشگاه شرکت داشت. غرفه ی نمایشگاهی بنیاد علمی فیزیک و زندگی شامل معرفی دو حوزه از فعالیت های این سازمان مردم نهاد بود:
۱- پوستر و عکس هایی که معرف تشکیل کارگاه های علمی – آموزشی بنیاد علمی فیزیک و زندگی است. چنین کارگاه هایی به منظور آشنایی مخاطبین با دست آوردهای پژوهشی، با دعوت از اساتید و متخصصین و مشارکت گرفتن از نهاد ها و ادارات مختلف، به طور مداوم برگزار می شود و مورد استفاده ی علاقمندان که از قشرهای مختلف جامعه هستند قرار می گیرد.
۲- بخش «فیزیک، بازی، سرگرمی»، شامل نمونه هایی از اسباب بازی ها و ابزار آزمایش است که مفاهیم فیزیک را برای مخاطبین مختلف ، ملموس و قابل درک می کند، به همین دلیل بازدید از این غرفه به صورت خاص مورد توجه و استقبال فراوان قرار گرفت. ذهن بازدید کنندگان که از رده های متنوع سنی و تحصیلی بودند، با چگونگی عملکرد ابزار جالب و سرگرم کننده درگیر می شد، این بخش با ایجاد نگاهی نو ، ضمن حفظ ارتباط پدیده های مورد مشاهده، با مطالب درسی کتب دبیرستانی و دانشگاهی، پرسش هایی تازه را برای بازدیدکنندگان طرح و از سوی دیگر با کاربرد اصول علمی در زندگی ، آشنایشان می کند. نکته ای که معمولا در کلاس های رسمی درس فرصت پرداختن به آن نیست.
۳- افزون بر این ها، علاقمندان با توضیح مکتوب پدیده های سرگرم کننده ای که می دیدند در بخش مسابقه نیز شرکت کردند. شرکت کنندگان، در همایش بعدی دعوت خواهند شد و برندگان هدایای خود را دریافت خواهند داشت.

 

تصویر مربوط به برگزاری نمایشگاه در سال ۸۶ است.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *