شهریور فیزیکی در زاهدان

شهریوری فیزیکی در زاهدان ۱۳۹۳

برگزاری کنفرانس فیزیک ایران ۱۳۹۳ در زاهدان باعث شد که بنیاد علمی فیزیک وزندگی هم برنامه‌ریزی‌هایی هم زمان و نیز پس از اتمام این جشن علمی داشته باشد. گوشه‌ای از آنچه اجرا شد از این قرار است:

۱- حضور اعضاء بنیاد درنخستین گردهمایی دانش آموختگان سیستان وبلوچستان به دعوت دبیر اجرایی کنفرانس فیزیک.

۲- دعوت ازگروهی پژوهشگر به نام «باشگاه فیزیک آریان پژوه»، که آقای محمد علیزاده به نمایندگی از این گروه و در قالب طرح سفیران دانش در زاهدان حضور پیدا کرد.

۳- ارائه ی طرح علم برای همه به شورای شهر زاهدان و تلاش برای ایجاد هماهنگی‌های لازم بین نهادهای مختلف برای اجرای هرچه بهتر این طرح. ۳- انجام هماهنگی با دبیر محترم اجرایی کنفرانس جناب دکتر آقایی تا زمینه ی اجرای «جنگ شگفتی‌های فیزیک» توسط باشگاه فیزیک آریان پژوه در برنامه ی اختتامیه کنفرانس ملی فیزیک ایران فراهم آید. این اجرا بسیار مورد توجه قرار گرفت.

۴- معرفی جنگ شگفتی های فیزیک به مسئولین کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان که موجب شد استقبال فراوان و گرمی از اجرای آن در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری صورت پذیرد. این فعالیت باعث آشنایی این باشگاه با فعالیت‌های کانون پرورش فکری و شناسایی زمینه‌های همکاری مشترک، در زمینه آموزش خلاق گردید.

۵- اما رویداد جالب دیگراجرای برنامه ای علمی برای شهروندان زاهدانی بود. روز جمعه بیست ویکم شهریور مردم و مسئولین دعوت شده، در دهکده‌ی ورزشی، ناظر نمایش پدیده‌هایی بودند که چهره‌ی تازه‌ای از علوم و به ویژه فیزیک را برای همه به نمایش می گذاشت. این بار خانواده‌ها در کنار هم با تصویری از علم آشنا می شدند که امکان آشنایی با آن در کلاس های درس معمولا میسر نیست. اجرای خوب و توضیحات آقای علیزاده برای شرکت کنندگان و سپس طرح پرسشهایی پیرامون این توضیحات، ذهن شرکت کنندگان را به خوبی درگیر چگونگی رخ دادن پدیده ها می کرد.

 IMG_6977

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *