گزارشی از نمایشگاه هفته پژوهش در دانشگاه سیستان و بلوچستان

گزارشی از نمایشگاه هفته پژوهش در دانشگاه سیستان و بلوچستان

صبح روز شنبه، چهارم آذرماه، نمایشگاهی از دستاورد های پژوهشی و نوآوری های ادارات و نهاد های مختلف در دانشگاه سیستان و بلوچستان تشکیل شد و مورد بازدید جمع زیادی از دانشجویان، اساتید ،شاغلین در دانشگاه و دیگر مردم قرار گرفت. دانش آموزان دوره های مختلف هم از بازدید کنندگان این نمایشگاه بودند.
بنیاد علمی فیزیک و زندگی هم در مکان تعیین شده، با ارائه ی بازی ها و مفاهیم علمی پذیرای بازدیدکنندگان بود. به دلیل کمی فضا، فقط تعدادی ابزار برای نمایش مفاهیم علمی به کمک گرفته شد. اما در همین شرایط هم مثل سال های قبل ، فضای غرفه تبدیل به محیطی برای کار، آزمایش و بحث در مورد نکات علمی به کار رفته در مجموعه ی ابزار سرگرم کننده شده بود.
بازدیدکنندگان سطوح مختلف، می توانستند با توضیح پدیده ها، در مسابقه ای هم شرکت کنند. شاید یکی از جالب ترین صحنه ها، مشاهده ی دانش آموزانی بود که دفترچه های یادداشت به دست داشتند تا گزارش تهیه و هرنکته ی جدید را ثبت و بعد با پرسش های تازه مکان را ترک کنند. زمان تماشای پدیده های جالب، هیجان و لبخند پر از شگفتی شان زینت بخش فضای غرفه و حتی دور تر می شد. افسوس که مکان و زمان و هر دو محدود بودند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *